Translation

Gereja Mula Menawarkan Majalah-majalahnya Tanpa Kos

Setiap isi keluarga boleh mendaftar untuk ketiga-tiga majalah global: 'Liahona,' ‘Untuk Kekuatan Remaja’ dan 'Friend'

(Hanya untuk orang bukan Islam)

Magazines-at-No-Cost
Magazines-at-No-Cost
Tidak lama lagi isi rumah di seluruh dunia akan layak untuk mendapatkan langganan kepada mana-mana atau semua majalah Gereja tanpa sebarang kos, yang berkongsi cerita ahli, menyokong pembelajaran injil yang berpusat di rumah, dan menyertakan pesanan baharu daripada ahli Presidensi Utama atau Kuorum Dua Belas setiap bulan.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir menawarkan langganan bercetak tanpa kos untuk tiga-tiga majalahnya, yang kini diterbitkan dalam 50 bahasa dan diedarkan kepada berjuta-juta ahli Gereja di seluruh dunia.

Bermula pada 1 Ogos 2023, sesiapa yang mempunyai akaun Gereja di bahagian tertentu di dunia akan dapat mendaftar untuk langganan tahunan (setiap isi rumah) kepada satu atau lebih majalah Gereja: "Liahona" (untuk orang dewasa), "Untuk Kekuatan Remaja" (untuk remaja yang berumur 12 hingga 18 tahun) dan "Friend" (untuk kanak-kanak). Sistem langganan baharu akan bermula di seluruh dunia dalam beberapa bulan akan datang. Langganan tanpa kos akan menjadi tawaran berterusan pada tahun-tahun yang akan datang.

“Kita menjadi lebih dekat kepada Yesus Kristus apabila kita secara konsisten mengambil bahagian dalam pengkajian injil di rumah,” kata Elder Dieter F. Uchtdorf dari Kuorum Dua Belas. “Gereja ingin memberikan akses yang lebih besar kepada kata-kata para pemimpin, dan kami teruja untuk menyediakan salinan bercetak majalah Gereja tanpa sebarang kos.”

Gereja telah menerbitkan kata-kata para pemimpin utama dan membantu ahli-ahli memahami ajaran Yesus Kristus melalui majalah dan bahan-bahan lain sejak tahun 1830-an.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, majalah Gereja telah mengalami perubahan penting untuk menyokong ahli dalam usaha mereka untuk mempelajari dan menjalani ajaran Yesus Kristus, dan kandungannya telah dijadikan lebih mudah diakses oleh ahli di seluruh dunia. Pada tahun 2021, Gereja mula menerbitkan majalahnya untuk setiap kumpulan umur dalam pelbagai bahasa; kini tersedia dalam 50 bahasa dalam format bercetak dan digital. Bahasa tambahan tersedia secara digital.

Magazines-at-No-Cost
Magazines-at-No-Cost
Pada Januari 2021, Gereja mula menerbitkan tiga majalah global: Liahona, Friend dan Untuk Kekuatan Remaja.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

“Liahona” untuk orang dewasa menekankan ajaran dan pelayanan para pemimpin Gereja, berkongsi artikel yang mengilhami yang menunjukkan cara mengaplikasikan asas-asas ajaran, menyokong pembelajaran ajaran Gereja di rumah dan memberikan pandangan tentang topik tulisan suci.

“Untuk Kekuatan Remaja” mempunyai pesanan yang menaikkan semangat rohani daripada Kuorum Dua Belas dan pemimpin Gereja yang lain, kesaksian dan pengalaman daripada remaja di seluruh dunia, aktiviti yang menyeronokkan, dan ilham serta kekuatan untuk membantu remaja mencari kegembiraan sebagai pengikut Yesus Kristus.

"Friend" menjemput kanak-kanak di seluruh dunia untuk mengikuti Yesus Kristus. Setiap terbitan mengandungi cerita tulisan suci, pesanan yang mesra kanak-kanak daripada pemimpin utama dan pemimpin Gereja lain, permainan dan halaman mewarna, dan kisah kanak-kanak di seluruh dunia yang meletakkan iman mereka kepada Juruselamat ke dalam tindakan.

Majalah-majalah Gereja adalah sumber yang berharga untuk mempelajari ajaran Yesus Kristus dan memberi perasaan kekitaan dalam Gereja-Nya, Presidensi Utama menyatakan dalam surat 2020 kepada Orang Suci Zaman Akhir seluruh dunia. "Keinginan kami adalah bahawa ahli-ahli di merata tempat akan melanggani dan mengalu-alukan pengaruh sokongan iman ini ke dalam hati dan rumah mereka."

"Semasa saya membaca cerita-cerita dari para ahli dari seluruh dunia, saya suka melihat bahawa kita adalah gereja global, semua membina kerajaan Tuhan bersama-sama, kata Presiden Umum Lembaga Pertolongan Camille N. Johnson. “Ia membantu saya merasa lebih dekat kepada saudara dan saudari kita yang mungkin hidup jauh."

Garis Masa Ketersediaan

Bermula pada 1 Ogos 2023, isi rumah di kawasan Asia Utara dan Barat Amerika Utara gereja akan dapat melanggan majalah-majalah Gereja pilihan mereka tanpa kos. Sistem langganan tanpa kos bagi Kawasan Brazil telah ditangguhkan dan akan diumum pada tarikh yang akan datang.

Bermula 1 Disember 2023, isi rumah di Gereja Afrika Tengah, Afrika Selatan, Afrika Barat, Asia, Caribbean, Amerika Tengah, Eropah Tengah, Eropah Timur, Eropah Utara, Mexico, Timur Tengah/Afrika Utara, Pasifik, Filipina, Amerika Selatan Barat Laut dan Amerika Selatan kawasan Selatan akan dapat melanggan.

Isi rumah di kawasan Gereja Amerika Utara Tengah, Amerika Utara Timur Laut, Amerika Utara Tenggara, Amerika Utara Barat Daya dan Utah akan dapat melanggan mulai 1 Februari 2024.

Pelanggan akan menerima majalah pertama mereka enam hingga lapan minggu selepas melanggan. Salinan tambahan tentang isu-isu semasa majalah-majalah lain boleh dibeli di store.ChurchofJesusChrist.org atau di kedai gereja. Isu-isu lepas boleh diakses secara digital dalam Gospel Library.

Bagaimana untuk Memesan Majalah

Magazines-at-no-cost
Magazines-at-no-cost
Urus langganan kepada majalah bercetak di MagazineSubscriptions.ChurchofJesusChrist.org. Pilih majalah yang dikehendaki dan isikan maklumat tambahan mengikut keperluan. Tangkapan skrin daripada halaman web langganan majalah.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Seorang ahli keluarga dewasa boleh menguruskan langganan di MagazineSubscriptions.ChurchofJesusChrist.org; daftar masuk menggunakan akaun Gereja. Sesiapa yang tidak mempunyai akaun Gereja boleh mendaftar tanpa kos di account.ChurchofJesusChrist.org.

Klik butang "subscribe " di sebelah imej majalah dan gambaran untuk langganan kepada majalah tercetak. Isikan alamat penghantaran dan pilihan bahasa anda di bawah halaman ini.

Untuk mendaftar untuk pemberitahuan e-mel bulanan apabila terbitan baharu majalah dikeluarkan dalam talian, pilih majalah digital yang dikehendaki di bawah "Email for Online Magazines."

Majlis bahagian boleh melanggan untuk kanak-kanak dan remaja yang ibu bapa tidak  menghadiri gereja bersama mereka serta untuk ahli yang memerlukan bantuan tambahan. Tidak lama lagi, pemimpin boleh melakukan ini dengan pergi ke Leader and Clerk Resources (LCR) Report dan kemudian Magazine Subscriptions. Melanggan untuk kumpulan ini memerlukan kebenaran daripada ahli yang memerlukan bantuan tambahan dan daripada ibu bapa kanak-kanak.

Lihat halaman Soalan Lazim ini untuk mendapatkan lebih banyak soalan yang dijawab tentang langganan.

Magazines-at-no-cost
Magazines-at-no-cost
Tidak lama lagi majlis bahagian akan dapat melanggan untuk kanak-kanak dan remaja yang ibu bapa tiada menghadiri gereja bersama mereka serta untuk ahli yang memerlukan bantuan tambahan.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Style Guide Note:When reporting about The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints, please use the complete name of the Church in the first reference. For more information on the use of the name of the Church, go to our online Style Guide.