byu-idaho-graduation.jpg
Translation

Melalui BYU–Pathway, BYU–Idaho dan Kolej Ensign Menawarkan Ijazah Tiga tahun

Ijazah sarjana muda dalam talian baharu akan ditawarkan dalam bidang perniagaan, teknologi, komunikasi, kesihatan, perkhidmatan keluarga dan pengajian profesional

(Hanya untuk orang bukan Islam)

Bermula pada April 2024, BYU–Idaho dan Kolej Ensign, dengan sokongan BYU–Pathway Sedunia, akan menawarkan 90–96 kredit ijazah yang membolehkan pelajar melengkapkan ijazah sarjana muda dalam talian dalam masa tiga tahun. Ijazah baharu, yang diluluskan oleh Suruhanjaya Barat Laut mengenai Kolej dan Universiti (NWCCU), mengekalkan semua kursus pendidikan utama dan am yang diperlukan sementara menghapuskan kredit elektif.

BYU–Idaho, Kolej Ensign dan BYU–Pathway Sedunia adalah sebahagian daripada Sistem Pendidikan Gereja (CES) untuk Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir. CES sentiasa berusaha untuk menjadikan pendidikan tinggi lebih mudah diakses oleh khalayak sedunia.

“Menyediakan akses kepada pendidikan mampu milik di mana-mana Gereja berada adalah penting untuk apa yang kita lakukan,” kata Pesuruhjaya CES Elder Clark G. Gilbert. "Struktur ijazah yang dioptimumkan ini akan menjadikan kelengkapan ijazah sebagai kemungkinan untuk lebih ramai orang, terutamanya mereka yang tidak merasakan pendidikan tinggi adalah pilihan yang berdaya maju untuk mereka."

Melayani hampir 70,000 pelajar di lebih 180 negara setiap tahun, BYU–Pathway Sedunia menyediakan sumber dan sokongan kepada pelajar semasa mereka melengkapkan ijazah dan sijil dalam talian yang disampaikan oleh BYU–Idaho dan Kolej Ensign. Purata pelajar dalam talian berumur 33 tahun, mengambil dua kelas pada satu masa, bekerja sepenuh masa dan menyara keluarga.

Ijazah tiga tahun tersedia untuk pelajar yang mendaftar dalam program dalam talian sahaja, ditawarkan oleh BYU–Idaho dan Ensign melalui perkongsian mereka dengan BYU–Pathway Sedunia. Ijazah akan ditawarkan dalam bidang perniagaan, teknologi, komunikasi, kesihatan, perkhidmatan keluarga dan pengajian profesional. BYU–Idaho dan Kolej Ensign akan melaporkan secara tetap kepada NWCCU tentang hasil dan kemajuan pelajar yang mendaftar dalam ijazah baharu.

“Pelajar dalam talian BYU–Idaho dan Kolej Ensign yang dilayani melalui BYU–Pathway Sedunia lazimnya ialah pelajar kolej generasi pertama yang bekerja sepenuh masa dan sering bergelut untuk memenuhi keperluan hidup,” kata Brian K. Ashton, presiden BYU–Pathway Sedunia “Mereka memerlukan pilihan yang membantu mereka memperoleh ijazah secekap mungkin. Struktur ijazah baharu meningkatkan kemungkinan pengijazahan sambil mengekalkan semua hasil pembelajaran untuk menyediakan mereka untuk pekerjaan dan kerjaya.”

Walaupun BYU–Idaho dan Kolej Ensign adalah antara institusi pertama yang menerima akreditasi untuk struktur ijazah ini, inovator lain dalam pendidikan tinggi telah bertahun-tahun meneroka pilihan ijazah yang lebih berdasarkan hasil pembelajaran berbanding masa sebenar di dalam bilik darjah. Baru-baru ini, BYU–Idaho telah mengambil bahagian dalam konsortium sekolah "College-in-3" yang merangkumi University of Minnesota Rochester dan University of Pennsylvania untuk meneroka pelbagai cara untuk memikirkan semula pendekatan tradisional kepada pendidikan tinggi.

Untuk ketahui lebih lanjut tentang tawaran ijazah yang dioptimumkan, sila layari byupathway.org/degree-in-three.

Tentang CES

Sistem Pendidikan Gereja (CES) ditaja oleh Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir. Misi CES adalah untuk membangunkan pengikut Yesus Kristus yang merupakan pemimpin di rumah, Gereja dan komuniti mereka.

Style Guide Note:When reporting about The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints, please use the complete name of the Church in the first reference. For more information on the use of the name of the Church, go to our online Style Guide.