Translation

Presiden Russell M. Nelson Berumur 99 pada 9/9

Presiden dan pemimpin Gereja Orang Suci Zaman Akhir dilahirkan pada tahun 1924

(Hanya untuk orang bukan Islam)

Nelson-99
Nelson-99
Presiden Russell M. Nelson dari Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir melihat kad hari lahir yang dihantar kepadanya untuk hari jadinya yang ke-99 di pejabatnya di Bangunan Pentadbiran Gereja di Salt Lake City, Utah, pada hari Jumaat, 8 September 2023.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Presiden Russell M. Nelson, presiden ke-17 Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir, berumur 99 hari ini, 9 September 2023.

Pada hari Jumaat, hari sebelum hari jadinya, Presiden Nelson menyertai pertemuan dan tugasan lain dalam Bangunan Pentadbiran Gereja di Temple Square di Salt Lake City. Dia dan isterinya, Wendy, kemudian bertemu dengan anak-anaknya dan pasangan mereka serta para penasihatnya dalam Presidensi Utama, Presiden Dallin H. Oaks dan Presiden Henry B. Eyring, dan mengambil gambar. Pejabatnya disertakan satu paparan kad hari jadi dan salam yang dihantar dari Orang Suci Zaman Akhir serta kenalan.

Nelson-99
Nelson-99
Presiden Russell M. Nelson bergambar bersama para penasihatnya dalam Presidensi Utama Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir, Presiden Dallin H. Oaks dan Presiden Henry B. Eyring, pada satu pengumpulan kecil sempena hari jadi ke-99 dia di pejabatnya di Bangunan Pentadbiran Gereja di Salt Lake City, Utah, pada hari Jumaat, 8 September 2023. Hari jadinya ialah 9 September.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Dalam 60 tahun selepas kelahirannya pada tahun 1924 di Salt Lake City, Presiden Nelson menjadi seorang suami dan ayah, membesarkan 10 orang anak, dan menjadi seorang pakar bedah jantung dan penyelidik perubatan terkemuka. Dia memasuki pelayanan gereja sepenuh masa sebagai seorang ahli Kuorum Dua Belas pada tahun 1984 dan ditetapkan sebagai presiden Gereja pada 14 Januari 2018.

Nelson-99
Nelson-99
Presiden Russell M. Nelson Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir dan isterinya, Wendy, bersama lapan daripada 10 anaknya dan pasangan mereka berkumpul untuk menghormati hari jadi ke-99 di pejabatnya di Bangunan Pentadbiran Gereja di Salt Lake City, Utah, pada Jumaat, 8 September 2023.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Nelson-1984.jpg
Nelson-1984.jpg
Elder Russell M. Nelson berucap buat kali pertama sebagai ahli Kuorum Dua Belas di persidangan umum April 1984.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
DOWNLOAD

Semasa ucapan pertamanya sebagai ahli Kuorum Dua Belas di persidangan umum April 1984, dia bersaksi, "Sekarang, saya faham bahawa panggilan kepada ahli Kuorum Dua Belas adalah salah satu kesaksian kepada dunia tentang keilahian Tuhan Yesus Kristus. Saya tahu bahawa keselamatan berpusat pada Dia!" ("Call to the Holy Apostleship," April 1984).

Satu kesaksian yang dikongsi dalam persidangan umum baru-baru ini juga berfokus pada Juruselamat: "Semua soalan atau masalah yang anda ada, jawapannya sentiasa ada pada kehidupan dan ajaran Yesus Kristus. Pelajari tentang Korban Tebusan-Nya, kasih, belas kasihan, ajaran, dan injil-Nya yang dipulihkan tentang penyembuhan dan perkembangan. Berpaling kepada Tuhan! Ikutlah Dia!” ("Yesus Kristus adalah Jawapannya," April 2023).


 

See a Church News PDF timeline of President Nelson’s Life.

Style Guide Note:When reporting about The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints, please use the complete name of the Church in the first reference. For more information on the use of the name of the Church, go to our online Style Guide.